lodówka Gorenje NRK6202AXL4

Zepsuta lodówka – naprawić czy kupić nową?

Sprawna chłodziarka to podstawa funkcjonowania każdego domu. W niej przecież przechowuje się niezbędne artykuły spożywcze wymagające odpowiednio niskiej temperatury. Gdy się zepsuje, trzeba zapomnieć o kupowaniu na zapas, co znacznie utrudnia codzienne życie. Dlatego najczęściej w takich sytuacjach myśli się o naprawie lub – jeśli jest ona niemożliwa – kupnie nowego sprzętu. Co bardziej się opłaca i od czego zależy decyzja?

Kiedy naprawa lodówki się opłaca?

Większość lodówek została skonstruowana w taki sposób, aby działać niezawodnie przez wiele lat. Współcześnie produkowane modele pracują nawet 10 lat bez awarii. Co jednak, gdy ona nastąpi? Czy opłacalne jest inwestowanie w serwis chłodziarki? Istnieje kilka sytuacji, w których można poradzić sobie nawet bez konieczności zamawiania fachowca:

  • gdy sprzęt pracuje zbyt głośno lub wydaje dziwne dźwięki – wtedy należy upewnić się, czy jest prawidłowo ustawiony. Niejednokrotnie za niepokojące hałasy odpowiada krzywe ustawienie lub wiek danego modelu – im nowsze urządzenie, tym ciszej pracuje;

  • jeśli w tylnej części chłodziarki zbiera się woda, może to oznaczać, że zatkał się otwór, który ją odprowadza. Problem powinien zniknąć po przeczyszczeniu;
  • jeżeli urządzenie chłodzi za mocno lub za słabo, warto przetestować inne ustawienie produktów we wnętrzu. Nie powinny one dotykać tylnej ścianki, gdyż zaburza to obieg chłodzenia. Również w przypadku przepełnienia mogą pojawić się problemy z utrzymaniem odpowiedniej temperatury.

Może się zdarzyć, że powyższe wskazówki nie pomogą i chłodziarka nadal nie będzie pracować prawidłowo. Wtedy niezbędne będzie skorzystanie z usług fachowca – to on oceni, czy da się naprawić lodówkę oraz czy się to opłaci. W niektórych przypadkach bardziej zalecany jest zakup nowego urządzenia.

Kiedy lepiej kupić nową lodówkę?

Istnieje kilka sytuacji, w których kupno nowego sprzętu okazuje się bardziej opłacalne. Dzieje się tak przede wszystkim, gdy:

  • okres gwarancyjny na posiadany sprzęt minął,

  • koszt naprawy jest zbliżony do ceny nowego modelu,
  • naprawa jest możliwa, jednak serwisant nie daje gwarancji, że pomoże,
  • urządzenie ma już kilka lat i istnieje ryzyko, że – nawet po udanej naprawie – w krótkim czasie nastąpi kolejna usterka.

Na co zwrócić uwagę, kupując nową lodówkę?

Wybierając nową chłodziarkę warto postawić na nowoczesny model – przykładem może być lodówka Gorenje NRK6202AXL4 wyposażona w system no frost zapobiegający osadzaniu się lodu i szronu oraz utrzymująca stałą temperaturę we wnętrzu dzięki inteligentnemu monitorowaniu nawyków korzystania z urządzenia. Istotna jest też kontrola wilgotności oraz zdolność zachowania optymalnego mikroklimatu, który przedłuża żywotność przechowywanej żywności. Innowacyjne modele to propozycja dla najbardziej wymagających użytkowników.

Nowa lodówka? To się opłaca!

Jeśli zepsuta chłodziarka nie nadaje się do naprawy, warto kupić nową – to naprawdę się opłaca, ponieważ inwestycja w nowoczesny sprzęt oznacza możliwość korzystania z zaawansowanych funkcji. Współczesne lodówki są ciche i energooszczędne, a także przetrwają wiele lat bez usterek.